מובאים להלן הצעות ודרכים להתמודדות יעילה וטובה יותר במבחן, וכתוצאה מכך תבוא ההצלחה וישתפרו ההישגים במבחן
ההמלצות מיועדות לכל הנבחנים בין אם יש להם ליקויי למידה או קשיי קשב ורכוז ובין אם לא. ההצעות הן כלליות וניתנות ליישום בכל מבחן.
סרקו את כל המבחן
הקפידו לקרוא את ההוראות, שימו לב לניקוד של כל חלק והיו מודעים עד כמה אתם יודעים את החומר, הקצו זמנים בהתאם.
הסריקה הראשונית חשובה מאד כדי להיכנס לפרופורציה לדעת כמה שווה כל חלק באופן ריאלי ולא להיכנס לשיתוק בגלל אי ידיעה של פרט שולי, שאינו תורם כמעט לניקוד.
קראו את השאלות באופן יסודי
המבחן הוא מצב מלחיץ וקורה לעיתים קרובות, שאנו שוכחים לענות על דברים בהם אנו שולטים היטב.
שימו לב אם יש שאלות בחירה.
בחרו שאלות, שאתם יודעים את החומר עליהם היטב.
בכל מקרה, התחילו לענות על השאלות, שאתם יודעים את התשובה עליהן במלואה. רשמו לעצמכם ראשי פרקים ותכננו את התשובה היטב על פי התכנית אותה הכנתם בזמן ההכנה למבחן.
ההתחלה החיובית חשובה מאד מבחינה נפשית, מכיוון שכך מתעודדים ויוצאים מהלחץ. יתרה מזו בזמן שתענו על השאלות תזכרו בפרטים נוספים, שיתרמו לשאלות הבאות בהן אתם שולטים פחות. בזמן, שאתם עונים בדקו היטב, שעניתם על כל הסעיפים לפי ציפיות המורים.
עדיף לענות בהתחלה על שאלות ידע ורק מאוחר יותר על שאלות חשיבה.
עברו לשאלות בהם אתם שולטים פחות, אל תשאירו מקום ריק אם אינכם יודעים נסו לגייס כל פרור ולכתוב בכל זאת משהו. במקרה כזה לא תקבלו אפס על השאלה אלא משהו.
במתמטיקה ופיסיקה כתבו משתנים, נוסחאות ודרך פתרון בפרוט. כך, אם תטעו בתשובה תקבלו חלק מהנקודות על דרך הפתרון.
דלגו על שאלות, שאינכם בטוחים בהן. עדיף לא לענות על שאלה אחת, מלהפסיד זמן ושאלות רבות אחרות. אך סמנו אותן כדי, שתוכלו לחזור אליהן אחר כך אם יהיה זמן.
נקודה זו חשובה במיוחד במבחנים סגורים (אמריקאיים) או במבחנים בהם יש שאלות רבות, עליהן צריך לענות ב"כן/לא" או במשפט אחד.
חזרו לשאלות בהן התקשיתם ומצו את זמן המבחן עד הסוף.
עדיף לבדוק גם שאלות בהן אתם בטוחים. בסוף המבחן יתכן, שתזכרו במשהו נוסף.
אם אתם יודעים ששאלה היא "קשה או "טריקית" – אל תתפתו לסמן את התשובה המיידית.
חישבו, שרטטו לעצמכם את נתוני השאלה, בדקו היטב את כל התשובות, ואם לא מצאתם את הטריק, סמנו את השאלה וחיזרו אליה אחר כך, כדי לבדוק אם התשובה שסימנתם נכונה.
קרא עוד: